mandag 15. april 2013

Kopptuer og Kari Traa lue :-)

Her er noen kopptuer som jeg har strikket før påsken :-)
friske vår farger er kjempe fint !!!



og denne stabelen var det en kusine av meg som ønsket seg i 50 års gave :-)




grunn oppskriften har jeg tatt fra sandnes garn sine gratis oppskrifter,  men man strikker i de pinnene man vil og tar maske antall ut i fra hvordan str man vil ha dem.

jeg legger opp 48 masker og strikker to rett og to vrang hele veien
jeg strikker på pinne alt i fra 4 til 6. Jeg strikker med dobbel trå, tar garn inni og utenpå, og bruker opp et nøste å en klut.


After Eight kake :-D


Bunn :

500 gr kransekakemasse
4 egg
2 ss kakao
4 stk After Eight

Kutt kransekakemassen i en foodprosessor , og ha i egg og kakao.
Fin hakk after eighten og vend dette i.
stek kaka i en rund form (24 stor hvertfall, for etterpå skal du ha plass til masse mousse oppi forma)

175 grader i 30 min



Når kaken er avkjølt lager jeg denne moussen og har oppi forma. Kakebunnen nederst og så tar jeg after eight og setter stående mot veggene av forma, så pisk moussen og ha oppi.

Pynt til slutt med After Eight oppå kaka

VEL BEKOMME :-D


Kari Traa lua !



Før montering :-)




Her finner dere oppskriften jeg har brukt :-)


Ha fortsatt en fin mandag :-)



Unni

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar