onsdag 24. april 2013

UNNI*S OREO KAKE

Det finnes mange varianter av oreo kaka , men her er min utgave av oppskrifta :


300 gr oreo
100 gr smør
dette mixer jeg i en foodprosessor . Legger dette direkte på et kakefat
som jeg legger ringen til kakeform oppå. Press kjeksemassen utover til kantene.
Og sett dette i kjøleskapet , mens du begynner på sjokolademoussen :-)

Dette er moussen jeg bruker, den heter lys mousse fra toro. og er veldig vanskelig å få i, derfor handler jeg mange når jeg først finner en butikk som har den. :-)
Moussen stivner veldig fort etter den er pisket, derfor må du smøre den utover med en gang den er ferdig pisket :-) Sett kaka i kjøleskapet igjen. På dager som jeg lager flere kaker, så tar jeg å baker noen flere kaker mens moussen blir mest mulig stiv.

Til slutt lager du ostekremen slik :

200 gr Philadelphia ost
2,5 dl melis                      : dette piskes sammen med mixer

1 boks fløte                      : piskes til krem

disse to blandingene røres sammen med en slikkepott
Så heller du dette også oppi formen :-)

Noen har også kjekser mellom den lyse og mørke blandingen, men jeg synes at det er nok med kjeksene som er i bunnen :-)

som pynt pleier jeg å ha jordbær , en god smak som bare fremhever smaken av den gode kaken ;-)




Avslutter denne kvelden med å ta meg en kopp  av min  favoritt te :-)
Pukka te får du kjøpt på helsekost hovedsakelig men har sett dem andre steder også. Lakris er min største favoritt, den turkise , som heter refresh :-)

Nammm.......


vi prekas...

2 kommentarer:

  1. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.

    Jeg la merke til at du har smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Forhåpentligvis vil din egen blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,

    Elin
    Alleoppskrifter
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett