fredag 6. april 2012

Snart syforening



Kjøpte meg noen fine roser før påske
som jeg skulle pynte opp til syforeninga !!


Laget gratinerte kylling fajitas.
HVA ER DET ???

strimlet kyllingfileer stekt i fajitas krydder
som du igjen ruller inn i tortillalefser sammen med ris
(og evt annet snadder)
legges i en ildfastform som du drysser revet ost.
stek i ovnen ca 200 grader til osten er smeltet

serveres med en deilig salat med forskjellige dressinger
Ble en slager i dette hjemmet hvertfall <3



Syforeninga fikk også være forsøkskaniner på ei ny kake
som jeg har planlagt lenge å lage.

jeg kaller den for
SJOKKO-OREO BOMBE


150 gr mel
150 gr sukker
75 gr kakao
... 2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
1 ts salt                   
alt det tørre blandes/siktes i en liten skål

2 store egg
2,5 dl melk
3 ss matolje ( solsikke/rapsolje) bland dette sammen med handmixern

HA DEN TØRRE BLANDINGEN OPPI , OG MIX VIDERE. FORDEL RØREN I 2 FORMER PÅ 22 CM. STEK MIDT I OVNET PÅ 180 GRADER I 30 MIN.
*KAKENE SKAL AVKJØLES I FORMEN RETT I KJØLESKAPET*

Sjokkokrem :
150 gr smør
1 dl kakao
6 ss melis smelt smør og ha i kakao og melis, ta avkasserollen fra plata
1 dl melk og ha i melken
avkjøl LITT og fordel det på kakebunnene i formen , bunnene kan gjerne stå sånn over natten, før serverings dagen.

ta den ene bunnen på et fat og dekk den et lag med oreo. da deler du kjeksene i to

krem: 3 dl fløte
3 ss melis pisk og lag krem, dette skal i midten av kaka
pynt gjerne med jordbær

God fornøyelse !!!

Gjett om denne ble en suksess
halve kaken forsvant på 4 personer
og resten forsvant da resten av familien fikk
smake. Ble servert med ei skål med jordbær utenom :-)



Har du hyggelige tilbakemeldinger å komme
med så blir jeg HAPPY :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar