søndag 15. april 2012

Lue, hals og leggiser :-)

Dette settet ble ferdig før påske, og da ble lillemor i huset meget fornøyd :-)



på halsen sydde jeg på en liten metall-blomst



LEGGISER :  legg opp 48 masker og strikk 2 r , 2 vr i ca 30 cm
HALS : 88 masker strikk  ca 10 cm, øk i hver rett og vrang så det blir 3 r og 3 vr, strikk det i 7 omg
øk så igjen at det blir 4 r og 4 vr, strikk i 7 omg,
øk til 5 r, og 5 vr, så 7 omg og fell av :-)

LUE : her fikk jeg mønstret av min  gode venninne Kari da vi satt å hadde en av våre  "heledagenlunch" hjemme hos May-Britt, men har klart å finne i mønstret for jeg har fått mange tilbakemeldinger på oppskrift, på hele settet og da måtte jeg finne i det. Trykk på her for å få oppskrift på lua.


Nå holder jeg på å strikke lua og halsen til niesen min som har bestilt det i mørk lilla.
bilde kommer senere :-)


3 kommentarer:

  1. Kjempelekkert, skjønner godt jenta ble fornøyd ja:))

    SvarSlett
  2. takk :-) trur nok det blir flere farger også. Fordi hun syns jo det er gøy å pynt sæ :-)))

    SvarSlett
  3. Flott strikkesett til ei fin jente:_)

    SvarSlett